22 maj 2012

Virkad mobil till baby F

För en tid sedan fick jag in en rolig beställning på en sängmobil. Hade i stort sett fria händer men önskemål om hund, bil, nyckelpiga, bi och blomma fanns och att figurerna skulle hänga på sidan eller upp och ner så att bäbisen såg figurerna åt rätt håll. Mycket bra tänkt av mamma Å för om man tänker efter så är det väl ändå bäbisen som ska titta på mobilen!!
Allt är virkat på fri hand och tog sin lilla tid men nu är den levererad och jag hoppas lilla F tycker om den! 
En liten Rottwailer till barnvagnen knåpade jag också ihop. Den blev bra och jag klurade en stund på hur upphängningen skulle funka......men de lösta jag med en sån där plastring som man hänger upp duschdrapperiet med.....funkar alldeles utmärkt!!
För övrigt blir det tyvärr inte så mycket virkat just nu......och inte så mycket företagande heller förutom en hel del ändringssömnad.  Sitter mest vid symaskinen på alla lediga stunder och hjälper min syster M med diverse spännande bröllopsbestyr.  Inte många veckor kvar nu och varken lilla E eller jag har någon passande outfit. Om jag känner mig rätt blir det något sytt i sista minuten!!







1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...