3 maj 2012

Kalasdax!

 Vad gör man inte för en 5 åring som älskar apor? 
Det vankades kalas i helgen och lilla K fyllde 5 år. 
En bestämd liten tjej som bara önskar sig apor, så apor fick det bli!

Jag sydde först en återbrukskjol i jeans med en härlig ap-applikation i frotte och manchester. Den blev riktigt bra så jag tror det får bli flera apor framöver. Det fick bli brun mudd för det passade liksom så bra till och jag kantade den med ett härligt brunt tampella tyg med vita blommor på som varit en duk. Helt fantastiskt hur bra färgen håller på dessa tyger. 




 När kjolen var klar funderade jag på att sy en apa, visste inte riktigt hur jag skulle göra så jag sökte efter lite inspiration på nätet. Hittade en helt fantastisk sock monkey här med bra beskrivning hur man får ut en apa på 2 strumpor. En superbra ide´för alla pyssliga småbarnsföräldrar där socklådan översvämmas av omaka strumpor. Fattar inte vart alla strumpor tar vägen! 
Tvättmaskinen verkar äta upp dom.....
Hur som helst hade jag tyvärr precis rensat bort alla "ensamma" strumpor i lilla e´s låda och i min fanns bara svarta så jag tog ett par relativt nya snygga strumpor! 
Visst blev den bra? Lilla K gillade den i alla fall och det var huvudsaken......



3 kommentarer:

  1. Du är ju fantastisk! <3 Jag har ett önskemål om ett iphone/en plånbok fodral som man kan har runt halsen i sommar i nåt fint återbruk somrigt material!! Pengar, kort och iphone skall få plats!! Jag har ju namnsdag den 15 maj!! :)

    SvaraRadera
  2. Lyckliga den som får den fina kjolen! Söta apor !:)

    SvaraRadera
  3. / Catarinas Patchwork/Sytt&Smått

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...