14 maj 2012

Mössor

Har börjat lite smått med mösstillverkning. 
Trodde att jag var lite sent ute för vårmössor men när jag tittar ut genom fönstret idag så skulle en ny mössa sitta fint på huvudet. Storm här i Falun idag! Och kallt....
Sydde några provmössor till årets påskägg och dom blev succé så jag gjorde några till.......
 Dessa är tillverkade i återbrukstyger som mestadels är inköpta på Röda korset. För att göra dom lite ReMade by Sara Forsberg så blev de såklart lite äppelapplikationer inblandade men även några sniglar.
Äppelmössorna har jag funderat på under en längre tid och är glad att idén blev verklighet och dessutom precis som jag hade tänkt. Många ideér blir varken verklighet eller bra! 
Dessa mössor finns i liten begränsad upplaga och finns nu till försäljning 
hos EcoPiel på Slaggatan 27 i Falun.  




1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...