4 januari 2012

Fårskinnstofflor

Mina julklappar i år var alla nästan till 100% tillverkade av återbrukat material. Det roligaste jag vet är att kunna ge bort egentillverkade och egendesignade presenter så det brukar bli några stressiga veckor fram till jul med tillverkning i fokus.


I år satsade jag såklart på återbruk och det blev en väldigt lyckad julklappsöppning kan jag meddela. På några önskelistor fanns fårskinnstofflor och efter lite djupdykning i en klädkammare hos mamma hittade jag en ärvd gammal fårskinnskappa som inte använts på många många år! Som på beställning hittade jag även ett gammalt mönster i en "allt om handarbete" från början på 90-talet, ibland är det tur att man spara på allt.......som mamma brukar säga! Tack mamma;)

Såklart blev det, i sann ReMade by Sara Forsberg design, applikationer på dessa tofflor av skinnspillbitar (som jag för övrigt fått av min chef Anette Johansson som under en period på 80-talet jobbade som sömmerska på De Ski i Falun).

Är väldigt nöjd med tofflorna och här kommer några bilder på några av tofflorna som under julen blev flitigt använda av mina systrar, som nu slipper frysa om fötterna!

























2 kommentarer:

  1. WOW!!! Skitsnyggt, vilken tur att det sparas på allt, hur satt de på?

    SvaraRadera
  2. Hej skulle behöva bli av med mina skinnrester har du några mönster på tofflor att dela med dig ? Vänliga hälsningar Monika 😃

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...