11 februari 2011

Virkat till både stora och små!

Här kommer lite virkat till både stora och små.


Allt går att köpa....men inte att äta!
Jag började virka för ungefär 1 år sedan och blev fast rätt omgående.



Allt jag virkar är på fri hand och garnet jag använder är en mix av loppisfynd och "skräpgarner" som skänkts till mig istället för att hamna på tippen. Passar på att tacka alla som skänkt sina gamla garner till mig.......här ser ni resultatet.





Lite småkakor till kaffet kanske?












...eller en nyckelring!










En korg med svamp till den lilla svampplockaren kanske?




Min dotter har lärt sig några nya sorter och plockar svamp i hela lägenheten just nu. Sorter jag har är kantareller, trattkantareller, smörsopp, karl-johan, fårticka, champinjon och röd flugsvamp......









Sushi finns också såklart.....till den lilla sushiälskaren. Du hittar bl a en California roll, Tuna roll och cucumber roll. Säljs i liten presentförpackning med tillhörande fat.





Stor tallrik med 7st 295:-




Liten tallrik med 3st 125:-










Grönsaker virkar jag på löpande band och här visar jag några exempel på specialbeställningar jag gjort.....

















Här hittar du nyttigheter som tomat, morötter, palsternacka,




rädisa, lök, purjolök och rödbetor!








Närodlat och klimatsmart!


















Prisexempel på låda med 11 grönsaker 375:-





2 kommentarer:

  1. Elsa brukar berätta för Elin när dom leker med något du gjort att "det där har Englas mamma gjort förstår du" Det är hon så stolt och glad för. :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att de leks flitigt med grönsakerna och att jag har en liten "säljagent" i stockholm:) Krama dom från oss

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...