1 februari 2011

Vårnyheter!

Symaskinen jobbar för fullt just nu men de är mest ändringssömnad och lagningar som gäller. Fick en beställning på ett sofföverdrag för en tid sedan som visade sig vara ett större projekt än vad jag trodde från början så de tar upp en del tid. Överdraget är i jeans och kommer att bli jättesnyggt så jag hoppas kunden blir nöjd. Tyvärr så räckte inte tyget till och vi har varit på jakt under veckan men tyvärr ingen god jaktlycka. Jag har en lösning som jag tror ska funka.......

Men snart är de klart och då kan jag återgå till egen design. Har en del nya ideér som bara väntar på att förverkligas...i jeans såklart!

Lite vårnyheter har jag dock att visa. En förklädesklänning i lite kortare lekvänligare modell. Den är tillverkad i 100% återbruk av jeans med ficka och applikation eller bara applikation. Snygga passpoaler i sidsömmen. Den är fodrad upptill i mönstrat bomullstyg och med tryckknappar bak. Alla är unika och finns just nu i storlek 62-92. Kommer att produceras i större storlek upp till 122 under våren. Modellen är användbar året om och passar både till vardags med tröja/tights under samt till fest med ex skjorta/blus och strumpbyxor. Går bra att beställa eller så gör du ett besök hos Jonsson´s fik & butik i Enviken där de nu finns att köpa.






2 kommentarer:

  1. Jätte fina! Är det återbruks jeans? Hur lyckas du slippa skarv mitt fram.... Yrkeshemlighet?

    SvaraRadera
  2. Tack Yla:) Det är en skarv mitt fram men den syns nog inte så bra på bilderna......går inte att undvika när man återbrukar jeans.....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...