4 september 2011

Sjalar till Miljöförvaltningen

Nu äntligen kan jag visa lite bilder på de 40 klimatsmarta sjalarna jag under sensommaren designade och tillverkade. Beställningen kom från Miljöförvaltningen och ändamålet för sjalen var att de skulle bäras under "Safe Community Conference 2011" här i Falun.



Vill ni läsa mera om Säker kommun eller om själva konferansen kan ni göra de här: http://falun.se//safecom

Jättekul beställning då jag i princip fick fria händer vid både val av material samt utformning. Kravet var klimatsmart och återbrukat vilket klingade skönt i mina öron.
Valet av material behövde jag inte klura på så länge då jag strax innan beställningen (som en skänk från ovan) ärvde en stor säck med gamla "nästan oanvända" lakan.
Med omsorg och kärlek har dessa gamla lakan sedan tvättats och manglats och pressats (tack mamma för hjälpen!).



Från början tänkte jag göra screentryck av deras logga men i sista minuten fick jag lite ångest för hur "platt och tråkigt" motivet blev och dagen innan jag skulle presentera mitt förslag så testade jag att göra en applikation. Den blev jättebra och godkändes utan diskution..............

Jag rullfållade alla sjalar innan det blev dax för applikationerna. En massa klippande och klistrande innan symaskinen, min gamla huskvarna 2000, fick jobba och visa vad den gick för.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...