13 mars 2011

SyLan, kaffe och långkalsonger!

Helgens SyLan är avslutad och många timmar vid symaskinerna blev det.

Jag var först på plats vid lunchtid på lördagen men vid 5 tiden var vi 7 till antalet och symaskinerna gick varma. De producerades mest barnkläder under detta SyLan och mycket var såklart återbruk. Kreativiteten flödade och timmarna gick, det pratades och skrattades långt efter midnatt. Många koppar kaffe blev de.......

Plötsligt var klockan 02.00 och det var dax för några timmars sömn i skön hotellsäng. På söndagen fortsatte vi att sy några timmar...innan det var dax att återvända till verkligeheten. Det är härligt att träffas och jag längtar redan till nästa gång.


Maskinparken är uppställd och Astrid, Annika och Ylva laddar för många timmar vid pedalerna...


Lite hundar och elefanter på gång........och en termoskopp!


Det blir inte så mycket sömnad till mig själv, men tyckte det var dax för ett par snygga långkalsonger! Sydde ett par till min dotter oxå så nu är vi redo för fjällresan till påsk. Det underbara landskapstyget är ekologiskt och kommer från jofotex.


Nu behöver inte Engla gå byxlös längre för nu har mamma äntligen sytt lite tights. Det blev 4st återbruksbyxor och ett par i härligt flodhäst tyg från Snok.


En kjol som jag "växt ur" blev en härlig återbrukskjol till Engla. Mjuk och skön urtvättad denim och mudd i midjan blir perfekt till varma sommardagar....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...