15 februari 2011

Pralin, vattkoppor & efterlängtad äppelklänning!

För några veckor sedan hade jag Pressbesök och resultatet kunde man läsa i lördagens Pralin. Det blev en jättebra artikel med jättefina bilder och jag känner mig helnöjd. Från att ha varit nästintill totalt okänd så blev man kändis och har nu hamnat lite i strålkastarljuset.
Många har besökt min blogg, några har ringt och några har mailat och jag vill passa på att tacka för all positiv feedback jag har fått under dom senaste dagarna. Helt fantastiskt! De börjar ramla in lite beställningar så symaskinen och virknålen går varm här inne medans kylan verkar hålla i sig utomhus.


Min sykompis och arbetskamrat Ylva ringde på söndagkväll med beskedet att de vankades vattkoppor och hemmagjorda potatisbullar på strandvägen under måndagen. Och det passade oss perfekt!
Packade en pyssellåda och åkte dit på stört..................


Engla tyckte de var jätteroligt att tova "korvar" och med tungan rätt i mun gick de riktigt bra!


Ylva och Kiwi kardar lite ull....
.......lägg märke till den fina äppelmössan som Ylva sytt till Kiwi.....

Kaniner kan också tova......

.......och här blir "korvarna" pärlor.....

......eller kanske lite konfekt till det "lilla köket"!

Engla har länge tjatat om en äppelklänning så i helgen tog jag tag i det projektet och passade samtidigt på att använda den fina Eko-denim jag köpt från Sonja´s textil. Helt underbart tyg att sy i även om det torrfällde en del och fingrarna blev helt blåa. Den är fodrad upptill och med dragkedja bak. Gjorde två fickor fram och den ena med äppelapplikation. Den blev riktigt bra....tyckte jag iaf.....dock inte Engla!! Som vanligt när jag syr nått "nytt".......lämnar den på galgen en stund så får vi se när hon hittar den igen................





1 kommentar:

  1. Vilken trevlig vattkopps/potatisbull/tovnings eftermiddag ni verkar ha haft. Kan tänka mig att det blir mysigt med konfekt i en fin skål att bjuda mormor på.

    Tokmaja som inte gillar nytt..hmm... men om den hänger tillräckligt länge kanske den inte blir så ny längre. Väldigt fin var den, som vanligt med det du gör!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...